مقدمه:

انسان با گذشت زمان ممکن است بر اثر عوامل گوناگونی مانند کشیدن دندان، پیری و... دندان خود را از دست بدهد ,و ایمپلنت در اصفهان وجود نداشت که این امر باعث ایجاد اثرات منفی در ظاهر، لبخند و همچنین جویدن صحیح غذا خواهد شد. به همین دلیل روش های دائمی برای دندان های از دست رفته ابداع شده اند. یکی از روش های نوین اکه امروزه در بین افراد رواج یافته است ایمپلنت دندان است.
با فراگیر شدن ایمپلنت دندان افراد دیگر به سراغ دندان های مصنوعی نمی روند، زیرا ایمپلنت دندان هیچ مشکلی برای آن ها ایجاد نخواهد کرد و برای همیشه می توانند از آن استفاده کنند. اگر می خواهید در رابطه با ایمپلنت دندان اطلاعات بیشتری به دست بیاورید تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.
یمپلنت‌های دندانی، ریشه‌های دندان مصنوعی هستند که برای دندان‌های از دست رفته استفاده می‌شوند. همچنین به توقف یا جلوگیری از تحلیل استخوان فک کمک می‌کنند. روش کاشت، به عنوان شکلی از دندانپزشکی پروتز طبقه بندی می شود، اما همچنین نوعی دندانپزشکی زیبایی محسوب می شود. ایمپلنت در اصفهان افرادی که دندان های خود را از دست داده اند ممکن است به سختی بتوانند لبخند بزنند یا صحبت کنند. ‌علاوه براین، تأثیر منفی بر عادات غذایی دارد و منجر به مشکلات سلامت ثانویه مانند سوء تغذیه می شود.
ایمپلنت در اصفهان با جایگزینی ریشه‌های دندان از دست رفته، قدرت و ثبات لازم را در اختیار افراد قرار می‌دهند تا بتوانند تمام غذاهایی را که دوست دارند، با جویدن راحت میل کنند. علاوه بر این، ایمپلنت ها به تحریک و حفظ استخوان فک، جلوگیری از تحلیل استخوان و بهبود ویژگی های صورت کمک می کنند.



دلایل از بین رفتن دندان ها:

  1. پوسیدگی دندان
  2. نارسایی کانال ریشه
  3. بیماری لثه (پریودنتیت)
  4. ضربه به دهان (آسیب دندانی)
  5. فرسودگی بیش از حد
  6. نقایص مادرزادی

ایمپلنت در اصفهان


اهمیت مشاوره با ایمپلنت در اصفهان

برای تعیین این که آیا ایمپلنت دندان در اصفهان برای شما مناسب است یا خیر، باید با دندانپزشک، جراح دهان و یا پریودنتیست مشورت کنید. در طول این ملاقات، متخصص دندانپزشکی، دندان ها و لثه ها را به طور کامل معاینه می کند و تراکم و کمیت استخوان را ارزیابی می کند. این ارزیابی شامل: اشعه ایکس و اسکن توموگرافی کامپیوتری (سی تی اسکن) است، تا اطمینان حاصل شود که ساختار استخوانی کافی برای قرار دادن ایمپلنت (ها) وجود دارد و دقیقاً در کجا باید قرار داده شود.
بر اساس وضعیت بافت های دهان، بهداشت دهان و عادات شخصی و تعهد به پیروی از دستورالعمل های مراقبت های بعدی، دندانپزشک مناسب ترین برنامه درمانی را پیشنهاد می دهد. برخی از بیماران با بافت استخوان یا لثه ناکافی، به پیوند استخوان یا بافت نرم و یا استفاده از ایمپلنت‌هایی با قطر کم (که به آن ها مینی ایمپلنت نیز گفته می‌شود) نیاز دارند.
بسته به وضعیت مراجعه کننده، متخصص دندانپزشکی ایمپلنت در اصفهان توصیه می کند که کل پروسه درمان چقدر طول می کشد، چند جلسه مراجعه لازم است و این که چه انتظاراتی می توان بعد از هر عمل داشت. هزینه تخمینی ایمپلنت در اصفهان نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت. هزینه ها می تواند به طور قابل توجهی بر اساس نوع درمانی که انتخاب می کنید متفاوت باشد.


ایمپلنت دندان چیست؟

در واقع ایمپلنت دندان یک پیج فلزی است که به جای قسمت ریشه دندان به کار گرفته می شود، و دندان مصنوعی روی پیچ قرار داده خواهد شد  که نمای دندان واقعی را به وجود خواهد آورد جنس پایه از تیتانیوم سازگار با فک است.
 لازم به ذکر می باشد که ایمپلنت سبب سر و صدا، آسیب استخوانی و لغزش نخواهد شد.
شاید این نکته برایتان جالب باشد که بدانید ایمپلنت در اصفهان هیچ محدودیت سنی ندارد و تمام افرادی که قادر به رعایت بهداشت دندان خود هستند، می توانند از ایمپلنت استفاده کنند. به طور مثال افرادی که به سن رشد رسیده اند می توانند از ایمپلنت به جای دندان از دست رفته خود استفاده کنند، اما باید گفته شود که برخی از افراد نیز قادر به انجام ایمپلنت نیستند که در ادامه بیان شده است:

  • افراد مبتلا به عفونت دندان و فک
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افرادی که داروی ضد انعقاد خون استفاده می ‌کنند.
  • افراد تحت درمان رادیوتراپی
  • افراد باردار
  • قرار دادن ایمپلنت

ترمیم های ایمپلنت در اصفهان

تقریباً از سایر دندان ها قابل تشخیص نیستند. این ظاهر تا حدی توسط ارتباط ساختاری و عملکردی بین ایمپلنت و استخوان زنده ایجاد می شود فرآیندی است که در آن ایمپلنت به استخوان فک متصل می شود. ایمپلنت یکپارچه استخوانی بین شش هفته تا شش ماه طول می‌کشد تا التیام یابد، در این مرحله دندانپزشک می‌تواند با قرار دادن روکش، بریج یا ترمیم پروتز هیبریدی، عمل را تکمیل کند. اگر استئواینتگراسیون اتفاق نیفتد، ایمپلنت از کار می افتد. کاشت دندان که برای جایگزینی دندان های از دست رفته انجام می شود، در هر زمانی پس از نوجوانی یا زمانی که رشد استخوان کامل شده، قابل انجام است. برخی از شرایط پزشکی مانند دیابت فعال، سرطان یا بیماری پریودنتال ممکن است نیاز به درمان اضافی قبل از انجام عمل داشته باشند.

ایمپلنت دندان در اصفهان


مراحل دقیق انجام ایمپلنت در اصفهان

آماده سازی فک برای کاشت: ایمپلنت دندان، معمولاً از یک پیچ ماده تیتانیوم و یک تاج تشکیل شده است. یک سوراخ با قطر کوچک (سوراخ پایلوت) در محل‌های فک بی‌دندان (جایی که دندان وجود ندارد) ایجاد می‌شود تا فیکسچر ایمپلنت، تیتانیوم را در محل خود هدایت کند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به ساختارهای مهم فک و صورت مانند عصب آلوئولار تحتانی در فک پایین، دندانپزشک باید هنگام سوراخ کردن و اندازه گیری استخوان فک از مهارت و تخصص بالایی بهره مند باشد. در بسیاری از موارد، دندانپزشکان هنگام گذاشتن ایمپلنت ها از راهنماهای جراحی که بر اساس سی تی اسکن ایجاد شده اند، استفاده می کنند.
جای گذاری: بعد از اینکه سوراخ اولیه پایلوت در محل مناسب فک ایجاد شد، حفره به آرامی باز می شود تا امکان قرار دادن پیچ ایمپلنت فراهم شود. پس از قرار گرفتن در محل، بافت اطراف لثه روی ایمپلنت محکم می‌شود و یک پیچ محافظ در بالای آن قرار می‌گیرد تا محل بهبود یابد و استخوان‌سازی ایجاد شود. پس از حداکثر شش ماه بهبودی، دندانپزشک ایمپلنت را باز می کند و یک اباتمنت (که تاج یا جایگزین دندان مانند را نگه می دارد) وصل می کند. در برخی موارد، اباتمنت ممکن است در طول عمل اولیه متصل شود. هنگامی که اباتمنت در جای خود قرار گرفت، دندانپزشک یک روکش موقت یا نهایی می سازد. گاهی اوقات می توان تاج نهایی را در همان روزی که اباتمنت قرار داده می شود ساخت.

مراقبت های بعد از ایمپلنت

 بعد از ایمپلنت در اصفهان، حفظ عادات بهداشت دهان و دندان به اطمینان از یکپارچگی مناسب با ساختار استخوان کمک می کند. مسواک نزدن و عدم استفاده از نخ دندان می تواند منجر به شکست درمان شود. اگر ایمپلنت و نواحی اطراف آن به درستی تمیز نشوند، ممکن است عفونت رخ دهد. سیگار کشیدن نیز به نرخ بالای شکست نسبت داده می شود و باید پس از روش های کاشت از آن اجتناب شود.
پس از عمل جراحی اولیه، درد و ناراحتی باید حداقل باشد. ممکن است تورم لثه و صورت و همچنین خونریزی و کبودی جزئی در محل ایمپلنت رخ دهد. داروهای مسکن تجویزی ممکن است توسط ایمپلنت در اصفهان برای تسکین هر گونه درد یا ناراحتی که بعد از عمل ایجاد می شود، تجویز شود. برای پنج تا هفت روز پس از جراحی، رژیم غذایی باید به غذاهای نرم محدود شود. در صورت وجود بخیه، ممکن است نیاز باشد که توسط دندانپزشک برداشته شود. با این حال، بخیه های خود حل شونده که نیازی به برداشتن ندارند معمولا استفاده می شوند.
بهبودی پس از عمل جراحی برای قرار دادن ایمپلنت (ها) تا شش ماه طول می کشد، در حالی که نصب و قرار دادن تاج (ها) تا دو ماه طول می کشد. باز هم، این بازه زمانی به درمان های فردی بستگی دارد.
همانطور که مستحضر هستید هر نوع درمان نیازمند مراقبت های پس از درمان است تا بتوان بهبودی کامل را به دست آورد ایمپلنت دندان نیز مانند سایر درمان‌ ها نیازمند مراقبت های پس از درمان است که در ادامه مطالب به آنها اشاره شده:

  1. استفاده نکردن از مسواک تا یک روز
  2. نشستن دهان تا ۸ ساعت
  3. نکشیدن سیگار نخوردن قهوه و چای تا سه روز
  4. استفاده نکردن از مواد مخدر و مشروبات الکلی
  5. استفاده از نخ دندان و خمیردندان های مخصوص ایمپلنت
  6. خودداری از نوشیدن مایعات و غذاهای گرم
  7. خودداری از نوشیدن مایعات با نی
  8. مزایای ایمپلنت دندان
در گذشته به جای دندان ‌های از دست رفته از دندان های مصنوعی استفاده می ‌شد، اما امروزه با پیشرفت علم و فناوری ایمپلنت در اصفهان جایگزین دندان های مصنوعی شده است که مزایای بسیاری دارد در ادامه مزایای ایمپلنت دندان ذکر شده است:

سرعت بالا در کاشت

یکی از روش های سریع که برای جایگزین ها کردن دندان های از دست رفته پیشنهاد می‌ شود ایمپلنت دندان است زیرا اگر مشکلی در سلامت جسمانی و سلامت های فک موجود باشد به سرعت می توان از این روش به جای دندان های از دست رفته استفاده کرد.

افزایش زیبایی

همانطور که می‌ دانید جای خالی دندان ظاهر نامناسبی را برای افراد به وجود خواهد آورد، پس استفاده از ایمپلنت دندان زیبای از دست رفته را جبران خواهد کرد و اعتماد به نفس را به افراد باز خواهد گرداند.

طول عمر بالا

یکی از مزیت‌ های ایمپلنت دندان که سبب محبوبیت آن در بین بیماران و پزشکان شده است طول عمر بالای آن می باشد، زیرا اگر بهداشت دهان و دندان را به درستی رعایت کرد طول عمر ایمپلنت تا آخر عمر بدون هیچ درد سری خواهد بود.

انواع ایمپلنت در اصفهان

ایمپلنت در اصفهان معمولاً بر اساس نوع روشی که برای قرار دادن آن ها استفاده می شود، دسته بندی می شوند: دو مرحله ای یا تک مرحله ای
ایمپلنت های دو مرحله ای: شامل جراحی برای قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک و بستن (بخیه) بافت لثه است. چند ماه پس از بهبودی، یک جراحی جزئی برای چسباندن اباتمنت و ترمیم موقت انجام می‌شود.
ایمپلنت‌های آندوستال (Endosseous): در استخوان فک قرار می‌گیرند. ایمپلنت های اندوستال که عمدتاً به عنوان جایگزینی برای بریج یا پروتز متحرک قرار می گیرند، شامل انواع پیچی، انواع سیلندر یا تیغه ای هستند.
ایمپلنت‌های دندانی تک مرحله‌ای: یک روش تک مرحله‌ای شامل قرار دادن ایمپلنت طولانی‌تر در فک به‌صورت جراحی است، به طوری که روی استخوان فک و در سطح بالایی بافت لثه قرار گیرد، پس از آن بافت لثه بسته می‌شود (بخیه می‌شود). کلاه درمانی ایمپلنت قابل مشاهده است. در نتیجه، پس از چندین ماه بهبودی، می توان اباتمنت و ترمیم موقت را بدون نیاز به جراحی جزئی، متصل کرد.
ایمپلنت‌های ساب پریوستئال: در داخل بافت لثه روی استخوان فک قرار می‌گیرند. امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیر پریوستال ها در درجه اول برای نگه داشتن پروتزهای مصنوعی در بیماران با ارتفاع ناکافی استخوان استفاده می شد.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟
در پاسخ به سوال بالا باید گفته شود که قرار دادن ایمپلنت از بیرون کشیدن دندان آسانتر است و به طور معمول با استفاده از بی ‌حسی موضعی ساده انجام خواهد شد. افرادی که ایمپلنت دندان انجام می دهند هیچ وقت احساس درد نخواهند کرد اما امکان دارد بعد از عمل جراحی دندان در طول هفته احساس ناراحتی داشته باشند که اگر برای آن ها غیر قابل تحمل باشد دندانپزشک برای شان آرام بخش تجویز می کند لازم به ذکر است که برای ایمپلنت، از بی‌ حسی عمومی به طور معمول برای موارد بسیار پیچیده استفاده می ‌شود.

سخن پایانی
همانطور که در مطالب بالا خواندید یکی از روش ‌های نوین که جایگزینی دندان ‌های از دست رفته خواهد شد، ایمپلنت دندان است این روش به دلیل محبوبیت ویژه ای که در بین بیماران و پزشکان دارد جایگزین دندان مصنوعی شده است.
مزایای ایمپلنت دندان مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته و این روش به طور چشمگیری در میان افراد فراگیر شده است.
ایمپلنت دندان یکی از روش ‌های درمانی بدون درد است که تمام گروه‌ های سنی می ‌توانند از آن استفاده کنند اما باید پس از آن به طور کامل بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنند تا با هیچ مشکل مواجه  شوند. ایمپلنت در اصفهان توسط  دندان پزشکان متخصص با مقرون به صرفه ترین قیمت انجام می شود.