مقدمه:

آیا تا کنون از خدمات دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان استفاده کرده اید؟ آیا کودکان عزیز تان مشکل دندان درد دارند؟ آیا می خواهید با مناسب ترین هزینه دندان کودک خود را درمان کنید؟ کودکان و اطفال مهم ترین و عزیز ترین عضو های خانواده هستن که باید به آن ها اهمیت زیادی داده شود، اگر کودکان و اطفال دچار مشکلات دندان و لثه شوند باید. هر چه به سریع ترین مراکز معتبر دندان پزشکی مراجعه کرد و به درمان آن ها پرداخت. یکی از معتبر ترین و با سابقه ترین مراکز دندان پزشکی در کشور، دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان است که بهترین پزشکان و پرسنل را برای خدمت رسانی به مردم استخدام کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.



دندان پزشک اطفال در اصفهان کیست؟

یکی از ۱۰ تخصص دندان پزشکی که به وسیله ی آکادمی انجمن دندان پزشکی آمریکا تایید شده است، دندانپزشک اطفال و کودکان در اصفهان است، که مشمول اندونتیکس، آسیب شناسی دهان، فک و صورت، ارتوپدی دندان پزشکی، بهداشت عمومی دندان پزشکی، پروتز دندان و پریودنتیکس می شود. دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان شخصی است که در زمان تحصیل مهارت های لازم برای مواظبت از لثه، دندان، شناخت بیماری ها و دهان کودک را فرا می گیرد. یکی از پیچیده ترین فعالیت های دندان پزشکان، مربوط به نوزادان خواهد بود زیرا در اولین برخورد پزشک با نوزاد آن ها گریه می کنند و باز کردن دهان آن ها برای معاینه بسیار سخت است، اما دندان پزشکان اطفال این مهارت را فرا گرفته اند.


دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان


دندانپزشک اطفال و کودکان در اصفهان چه می کنند؟

دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان ، دندان پزشکی است که به طور ویژه آموزش دیده و بر مراقبت از کودکان از دوران نوزادی تا نوجوانی و همچنین بزرگسالان با نیازهای ویژه تمرکز دارد. این درمان می‌تواند شامل پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان، دندان و لثه و همچنین مداخله زودهنگام در طول رشد دندان‌ها برای جلوگیری از مشکلات گسترده در آینده باشد. دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان، چهار سال دوره آموزشی دندان پزشکی را پس از دوره کارشناسی خود به پایان رسانده‌اند، به اضافه حداقل دو سال آموزش دندانپزشکی برای بیماران از دوران نوزادی تا اواخر نوجوانی. در معاینه دندان پزشکی کودکان، دندان پزشک ممکن است هر یک از اقدامات زیر را انجام دهد:

  1. معاینات جامع دندانپزشکی شامل ارائه اطلاعات مهم به کودک و والدین برای سالم نگه داشتن دندان‌های کودک شما. یک معاینه کامل شامل تمیز کردن، درمان‌های فلوراید، اطلاعات مفید تغذیه و مشاوره است.
  2. سیلانت‌ها ممکن است برای محافظت بیشتر از دندان‌های کودک شما توصیه و اعمال شوند.
  3. اگر حفره (پوسیدگی دندان) وجود داشته باشد، دندانپزشک اطفال شما یک دوره درمانی را توصیه می‌کند. پر کردن، روکش، کشیدن دندان، و در صورت نیاز دیگر مراقبت‌ها.
  4. دندانپزشک از معاینات و اشعه ایکس برای تعیین هرگونه نیاز احتمالی به روش‌های ارتودنسی استفاده می‌کند.
  5. درمان فوریت‌های دندانی مانند شکستگی، از دست دادن یا آسیب دیدگی دندان.
  6. تشخیص و درمان بیماری لثه کودکان نیز از تخصص‌های دندانپزشک اطفال شماست.

مراقبت‌های زودهنگام و مناسب دندان توسط دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان می‌تواند به پیشگیری از مشکلات مربوط به سلامت دهان در آینده در زندگی کودک شما کمک کند.

تفاوت بین دندانپزشک کودکان و دندانپزشک عمومی

در حالی که دندانپزشکان عمومی هم بزرگسالان و هم کودکان را به طور یکسان می‌بینند، دندانپزشک اطفال و کودکان صرفاً در زمینه بهداشت دهان و دندان کودکان تخصص دارد. یک دندانپزشک اطفال دارای مدرک تخصصی (ابتدا DDS یا DMD، سپس 2 سال آموزش دستیاری در دندانپزشکی کودکان) در درک، تشخیص و درمان مسائل بهداشت دهان و دندان کودکان است. کودکان از شش ماهگی تا سنین نوجوانی می‌توانند به دندانپزشک اطفال و کودکان مراجعه کنند. به عنوان یک قانون کلی، بسیاری از افراد وقتی 18 ساله می‌شوند از یک دندانپزشک اطفال به یک دندانپزشک عمومی می‌روند. در این مرحله از زندگی، دهان و دندان کودکان تقریباً به طور کامل رشد کرده و اغلب تحت ارتودنسی قرار گرفته‌اند.

دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان همچنین دارای تجهیزات تخصصی هستند که متناسب با اندازه دهان کودک نوپا است تا از روش‌های ناراحت کننده مانند تمیز کردن معمول دندان‌ها یا اشعه ایکس جلوگیری کند. دندانپزشکان کودکان - مانند دندانپزشکان ما در کلینیک دندانپزشکی مدائن، همچنین رفتاری آرام و شخصیتی پرورش دهنده دارند که به آرامش کودکان در طول قرار ملاقات کمک می‌کند. همه کارکنان حاضر برای برخورد با کودکانی که ممکن است در یک جا نشستن مشکل دارند یا کسانی که ظاهراً از درمان در حین کار خودداری می‌کنند، آموزش دیده‌اند.

یک دندانپزشک اطفال می‌داند که نیازهای هر کودک به مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان متفاوت است، که به معنای یک درمان سفارشی یا برنامه پیشگیرانه برای هر فرد در محیطی مناسب برای کودکان است. دندانپزشکان کودکان همچنین ممکن است نیاز به ارائه خدمات دندانپزشکی اورژانسی داشته باشند، در صورتی که کودکی در خانه یا ورزش کردن آسیب دندانی داشته باشد. کلینیک دندانپزشکی مدائن آماده ارائه خدمات اورژانسی دندانپزشکی به کودکان و بزرگسالان است.

اهمیت سلامت دهان و دندان کودکان و اطفال

کودکان و اطفال ممکن است در زمان گاز زدن برخی اشیا و یا هسته ی میوه ها، دچار شکستی دندان شوند، در چنین مواقع برخی از والدین با فکر افتادن دندان های شیری، درمان دندان کودکان را به تاخیر می اندازند، اما باید گفته شود که باید به صورت میانگین هر ۴ یا ۶ ماه کودک و اطفال را برای چک کردن دندان، به دندان پزشکی برد. دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان یکی از شاخه های دندان پزشکی است که از سن کودکی تا نوجوانی، با بچه ها سروکار دارد. از مهم ترین دلایل مراجعه کودکان به مطب های دندان پزشکی، پوسیدگی دندان بر اثر عوامل گوناگون است. دندان پزشک کودک و اطفال در اصفهان، توصیه هایی برای تقویت دندان، رژیم غذایی درست، و نحوه ی درست مسواک زدن را به کودکان و والدین آن ها ارائه می دهد. کشیدن دندان، عصب کشی و پر کردن از روش های درمان، دندان های پوسیده هستند.

چه نوع درمانی برای دندان پزشکی کودکان ارائه خواهد شد؟

دندان پزشکی کودکان یکی از مهم ترین امور در زمینه ی درمان کودکان است که باید به آن توجه ویژه ایی داشت، مراقبت های بهداشتی جامع دندانی عبارتند از:
  1. مواظبت از آسیب های دندان پزشکی مثل جا به جا شدن و یا شکستی دندان
  2. معاینه بهداشت دهان نوزاد که مشمول خطر پوسیدگی دندان مادر و کودک خواهد شد.
  3. مشاوره در خصوص عادت اطفال و کودکان در زمان استفاده از پستانک و انگشت شصت
  4. تشخیص وضعیت دهان و دندان برای مقابله با بیماری ها
  5. معاینه و درمان سریع برای صاف کردن دندان ها ک اصلاح نیش نا مناسب
  6. ترمیم حفره های ناقص دندان
  7. مواظبت های پیشگیرانه مانند استفاده از تمیز کننده های با کیفیت به خصوص فلوراید و توصیه های مربوط به رژیم غذایی


دندان ‌پزشکی اطفال و کودکان در اصفهان


فواید مراجعه به دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان

یکی از شایع ترین بیماری ها، پوسیدگی دندان در کودکان و اطفال است طی تحقیقات انجام شده ثابت شده است که ۵۰ درصد از کودکان دچار پوسیدگی دندان های شیری می شوند. شاید این نکته برای تان جالب باشد که بدانید این بیماری تا ۵ برابر بیشتر از آسم و مشکلات تنفسی در کودکان شیوه یافته است. لازم به ذکر است که این مشکل قابل درمان و پیشگیری است و گروه خاصی از دندانپزشکان در اصفهان به والدین در جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی دندان کودک های شان کمک خواهند کرد. دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان شخصی است، که برای همین امر آموزش ها دیده است. این افراد علاوه بر مشکلات و بیماری های مربوط به دهان و دندان به روند رشد فک، لثه و دندان کودک و اطفال نظارت می کنند، و اما فواید مراجعه به دندانپزشک کودک و اطفال در اصفهان شامل موارد زیر است:

  • به وجود آمدن حس اطمینان در کودک و اطفال: دندانپزشک یاد گرفته است که با رفتارهای مناسب مثل صحبت کردن و نحوه ایستادن در کودک حس اطمینان و اعتماد به جای حس ترس به وجود بیاورد.
  • صحبت کردن با زبان کودک: دندانپزشک در زمینه بیماری و مشکلات دهان و دندان کودک تخصص دارد به درستی می ‌داند که باید با یک لحن کودکانه و با استفاده از نقاط قابل فهم برای کودک مشکل را با او در میان گذاشته و او را درمان کند.
  • هزینه دندان پزشکی: دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان در مقابل خدمات بی نظیر ارائه دهنده به مردم مقرون به صرفه ترین هزینه را دریافت خواهد، کرد و تمام والدین می توانند برای درمان مشکلات دندان کودکان و اطفال و خود به این مرکز مراجعه کنند.


اهمیت دندان پزشکی برای کودکان و اطفال

امکان دارد برخی از کودکان به دلیل درد ناشی از دندان و عمل ترس داشته باشند، دندانپزشک کودک باید با روش های مناسب بیهوشی و درک روانشناسی کودک در ارتباط روانشناسی، برای رفع نیازهای بیماران ارتباط برقرار کند و درد کودکان و اطفال را تا حد زیادی کاهش دهد. یکی از راه های امن و بی خطر برای محافظت دندان از پوسیدگی، استفاده از درمان فیشور سیلانت است که یک پوشش پلاستیکی می باشد و به سطح جونده دندان های عقب اعمال می گردد.

چگونه دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان را بیابیم؟

در این زمینه باید بگویم خوشبختانه راه های زیادی برای شناسایی بهترین مراکز دندانپزشکی در اصفهان وجود دارد که عبارتند از؛
  • پرس و جو از دوستان و آشنایان: اطلاعاتی که از دوستان و آشنایان دریافت می ‌کنید، می تواند یک راهنمای خوب محسوب شود، شما باید از تجربه ای که اطرافیان از رفتن به یک دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان دارند استفاده کنید و به وسیله آن بهترین دندانپزشکی کودک و اطفال را پیدا کنید.
  • جست و جو در اینترنت: شما می ‌توانید با گشت و گذار در اینترنت اطلاعات دقیق، پویا و جذابی به دست بیاورید. اغلب دندانپزشک های متخصص در کلینیک های دندانپزشکی در اصفهان برای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی، وب سایت راه اندازی کردند که برای مراجعه کنندگان بسیار مفید خواهد بود.
  • جست و جو در شبکه های اجتماعی: با استفاده از شبکه های اجتماعی گسترده ای که وجود دارد می توانید نمونه کارهای دندانپزشکان که به طور معمول در فضای اینستاگرام وجود دارد مشاهده کنید، نمونه کارها، تجهیزات مورد استفاده دندانپزشک و فیلم رضایت مندی مراجعه کنندگان قبلی در صفحه اینستاگرام بسیاری از پزشکان متخصص دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان موجود می باشد.
بهترین زمان مراجعه به دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان


یکی از امور بسیار مهم، سلامت دهان و دندان در کودکان است که باید با آموزش و مراقبت از دندان ها در سنین پایین بهداشت و سلامت دندان را در سنین بالاتر برای آن ها به وجود آورد، ما به شما توصیه می کنیم اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان و اطفال را بعد از رویش اولین دندان ها انجام دهید، زیرا پزشک متخصص نکات لازم در رابطه با تغذیه، خوردن پستانک و خوردن داروی قطره آهن را به والدین خواهد گفت، همچنین توصیه می کنیم هر چهار ماه یکبار کودکان را بعد از افتادن آخرین دندان شیری نزد دندانپزشک ببرید.


نتیجه گیری

همان طور که در مطالب بالا متوجه شدید، یکی از مهم ترین مسائل مربوط به مشکلات دهان و دندان کودکان است که باید به موقع به آن رسیدگی شود. دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان یکی از بهترین گزینه ها برای درمان و پیشگیری از مشکلات شایع دندانپزشکی است. از آنجایی که کودکان دارای روحیه حساسی هستند و از دندان درد و عمل هراس دارند، باید حتماً به متخصص دندانپزشک کودکان و اطفال در اصفهان مراجعه شود، زیرا این افراد در زمینه ی رفتار با کودکان و اطفال دانش های لازم را فرا گرفته اند تا بتوانند به جای ترس در آنها اعتماد به وجود بیاورند.

سوالات رایج در زمینه دندان پزشکی کودکان


متخصص دندان پزشک کودک به چه کسب می گویند؟

به فردی که به تشخیص، ارزیابی و معالجه مشکلات کودکان از سن نوزادی تا نوجوانی می پردازد، متخصص دندان پزشک کودک گفته می شود.

چه درمان هایی توسط متخصص کودک ارائه خواهد شد؟

متخصص دندانپزشک کودک و اطفال طیف گسترده ‌ای از خدمات و درمان ها به بیماران ارائه خواهد داد که برخی از آنها شامل درمان پوسیدگی دندان، عصب کشی دندان، فلوراید تراپی، ارتودنسی دندان کودکان، درمان ناهنجاری های فک و دندان، کنترل عفونت در درمان دندانپزشکی، روکش کامپوزیت بر روی دندان شیری، فیشور سیلانت کودکان و ترمیم آمالگام می باشد.

چرا باید کودکان را نزد متخصص دندانپزشک برد؟

همانطور که مستحضر هستید اعمال دندانپزشکی در کودک و اطفال ایجاد ترس و استرس خواهد شد، متخصص دندانپزشک کودکان این گونه رفتارها را کنترل کرده و به جای ایجاد ترس در کودک سبب ایجاد اعتماد خواهد شد. هزینه دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان چقدر است؟ یکی از مشکلات رایج در میان کودکان و اطفال امروزی، مشکلات دندان و لثه است که مرکز دندانپزشکی اطفال و کودکان در اصفهان کم ترین هزینه را برای درمان این مشکل دریافت خواهد کرد.

منبع: کلینیک دندانپزشکی مدائن